Užitečné informace

Informace o způsobu a rozsahu technických prohlídek prováděných ve stanici technické kontroly uveřejňované podle zákona č. 56/2001 Sb. §58 odst. 1 písmeno h

VÍCE NALEZNETE ZDE - www.stkinfo.cz

Technickou prohlídkou silničního vozidla se rozumí kontrola technického stavu, činnosti ústrojí a zařízení silničního vozidla.

Kontrolou technického stavu silničního vozidla se rozumí kontrola:

• brzdové soustavy
• řízení
• náprav, kol, pneumatik, pérování, hřídelů, kloubů
• podvozku a karoserie
• světelných zařízení a světelné signalizace
• ostatního ústrojí a zařízení, zejména elektrického zařízení a vedení, rychloměru a tachografu, palivové
• soustavy, těsnosti motoru a převodovky, spojky, řazení rychlostních stupňů, vytápění a větracího systému, spojovacího zařízení, výfukové soustavy, odrušení, hluku
• předepsané a zvláštní výbavy

Při zahájení technické prohlídky musí být u silničního motorového vozidla předložen protokol o měření emisí s kladným výsledkem.

Technickou prohlídkou silničního vozidla ve stanici technické kontroly mohou být zjištěny tyto stupně závad na technickém stavu vozidla, jeho ústrojí a částech:

• lehká závada, která nemá vliv na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích
• vážná závada, která ovlivňuje provozní vlastnosti vozidla a nepříznivě působí na životní prostředí, ale
• neohrožuje bezprostředně bezpečnost jízdy vozidla nebo provoz na pozemních komunikacích
• nebezpečná závada, která bezprostředně ohrožuje bezpečnost jízdy silničního vozidla nebo provoz na pozemních komunikacích

Silniční vozidlo je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích, pokud:

• pro závady v technickém stavu bezprostředně ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích
• poškozuje životní prostředí nad míru stanovenou prováděcím právním předpisem
• provozovatel vozidla neprokáže jeho technickou způsobilost k provozu na pozemních komunikacích
• způsobem stanoveným tímto zákonem
• byly na vozidle provedeny neschválené změny anebo zásahy do identifikátorů vozidla, například VIN

Pravidelná technická prohlídka

Technická prohlídka provedená ve lhůtách stanovených zákonem č. 56/2001 Sb. ve znění změn a doplňků. Pravidelná technická prohlídka se provádí v plném rozsahu, obsahuje proto i evidenční kontrolu vozidla.

Opakovaná technická prohlídka

Technická prohlídka následující po pravidelné technické prohlídce, při které byla na vozidle zjištěna vážná závada (stupně B) nebo nebezpečná závada (stupně C). Opakovaná technická prohlídka provedená do 30 kalendářních dnů po pravidelné technické prohlídce se provede v rozsahu částečném, omezeném na kontrolu ústrojí, na kterém se vážná nebo nebezpečná závada vyskytla, a na vnější vizuální kontrolu vozidla, kterou se ověří, zda od pravidelné technické prohlídky nedošlo k poškození nebo k úpravám na vozidle. Opakovaná technická prohlídka provedená za dobu delší než 30 kalendářních dnů se provede v plném rozsahu.

Evidenční kontrola

Tato technická prohlídka je účelově zaměřena na kontrolu souladu provedení vozidla s údaji uvedenými v technickém průkazu vozidla a v osvědčení o registraci vozidla. Evidenční kontrola je součástí každé pravidelné technické prohlídky. Protokol o evidenční kontrole vystavený STK je nutný např. při přihlášení vozidla do registru vozidel nebo při změně údajů v registru.

Technická prohlídka před schválením technické způsobilosti vozidla

Tato technická prohlídka je účelově zaměřena na kontrolu souladu provedení vozidla s údaji uvedenými v technickém průkazu vozidla a v osvědčení o registraci vozidla. Evidenční kontrola je součástí každé pravidelné technické prohlídky. Protokol o evidenční kontrole vystavený STK je nutný např. při přihlášení vozidla do registru vozidel nebo při změně údajů v registru.

Technická prohlídka před registrací vozidla

Technická prohlídka vozidla, jehož technická způsobilost byla již schválena, ale vozidlo dosud nebylo registrováno v České republice. Tato technická prohlídka se provádí v plném rozsahu, při respektování zvláštností vozidla a jeho dokladů.

Technická prohlídka na žádost zákazníka

Technická prohlídka provedená v plném nebo částečném rozsahu podle požadavků zákazníka. Při této technické prohlídce se vozidlu nepřiděluje kontrolní nálepka a neprovádí se zápis o výsledku technické prohlídky do technického průkazu vozidla. 

Pravidelná technická prohlídka

• OTP nebo ORV (malý technický průkaz)
• technické osvědčení samostatného technického celku, je-li namontován,
• výpis z technického osvědčení samostatného technického celku, je-li namontován,
• je-li vyžadováno měření emisí, protokol o měření emisí

Opakovaná technická prohlídka

• OTP nebo ORV (malý technický průkaz)
• technické osvědčení samostatného technického celku, je-li namontován,
• výpis z technického osvědčení samostatného technického celku, je-li namontován,
• je-li vyžadováno měření emisí, protokol o měření emisí
• protokol o předchozí kontrole technického stavu silničního vozidla podle zvláštního právního předpisu nebo jiné obdobné kontrole v jiném členském státě, při které byla na vozidle zjištěna vážná nebo nebezpečná závada, pokud byla tato prohlídka provedena.

Evidenční kontrola

• OTP nebo ORV (malý technický průkaz)
• technické osvědčení samostatného technického celku, je-li namontován,
• výpis z technického osvědčení samostatného technického celku, je-li namontován,

Technická prohlídka prováděná za účelem zápisu silničního vozidla do registru vozidel

• doklad o technické způsobilosti vozidla, kterým je technický průkaz,
• prohlášení o shodě nebyl-li vydán technický průkaz,
• osvědčení o registraci vozidla vydaný jiným členským státem a, byl-li vydán, i technický průkaz tohoto vozidla,
• technické osvědčení samostatného technického celku, je-li namontován,
• výpis z technického osvědčení samostatného technického celku, je-li namontován.

TP na žádost zákazníka

• pouze ty doklady, které mají vztah k požadovanému rozsahu (plný, částečný, částečný v rozsahu evidenční kontroly) technické prohlídky.

Přestavba vozidla

• osvědčení o registraci vozidla nebo osvědčení o technickém průkazu, vyjádření výrobce vozidla
• je-li vyžadováno měření emisí, protokol o měření emisí, pokud bylo měření emisí provedeno podle § 47 odst. 5 zákona č. 56/2001 Sb., ve znění pozdějších předpisů,
• technické osvědčení samostatného technického celku, je-li namontován,
• výpis z technického osvědčení samostatného technického celku, je-li namontován,
• doklady stanovené schvalovacím orgánem pro provedení technické prohlídky stanovené v podmínkách rozhodnutí, pokud tyto jsou stanoveny.

Dovozová TP

• doklad o registraci vozidla v cizím státě nebo jiný, jemu odpovídající doklad
• je-li vyžadováno měření emisí, protokol o měření emisí, pokud bylo měření emisí provedeno podle § 47 odst. 5 zákona č. 56/2001 Sb., ve znění pozdějších předpisů

Prodej ekoplakety

• originál osvědčení registrace vozidla (malý technický průkaz)

1 rok:
vozidla kat. M2/M3
nákladní automobil kat. N2/N3
přívěs, návěs kat. O3/O4
vozidla taxislužby
vozidla s právem přednosti jízdy

2 roky:
osobní automobil kat. M1
nákladní automobil kat. N1
přívěsný vozík kat. O1 (s nájezdovou brzdou) + kat. O2 

4 roky:
přívěsný vozík kat. O1 (bez nájezdové brzdy)
vozidla kat. L 

Náhradní kolo a příslušenství nutné k jeho výměně

1. Náhradním kolem a příslušenstvím nutným k jeho výměně se rozumí
   a) náhradní kolo, tedy ráfek s pneumatikou, které je dostatečně upevněno v držáku zajišťujícím, že síla při snímání kola z držáku nebo vkládání do držáku nepřesáhne 490 N; v případě, kdy je na vozidle použito více rozměrů kol, musí být náhradní kolo použitelné pro všechny tyto rozměry nebo musí být vozidlo vybaveno náhradními koly pro všechny rozměry,
   b) klíč na matice nebo šrouby kol vozidla a 
   c) příruční zvedák o nosnosti rovnající se alespoň největší technicky přípustné hmotnosti na nápravu nejvíce zatížené nápravy vozidla nebo jízdní soupravy nebo rovnající se hmotnosti zvedané části vozidla z největší technicky přípustné hmotnosti vozidla při zvedání této části způsobem stanoveným výrobcem pro použití zvedáku.

2) Náhradním kolem a příslušenstvím nutným k jeho výměně musí být vybaveno vozidlo kategorie M, N, O nebo R, s výjimkou
   a) vozidla, které má opatřena všechna kola pneumatikami zvláštní konstrukce umožňující nouzové dojetí po defektu s indikací defektu v kterékoliv z pneumatik,
   b) vozidla, které je vybaveno prostředky pro bezdemontážní opravu poškozené pneumatiky umožňující nouzové dojetí,
   c) vozidla s patřičným smluvním vztahem, na jehož základě bude zajištěna oprava poškozené pneumatiky nepřetržitě na celém území České republiky,
   d) městského autobusu, zásahového požárního automobilu, komunálního vozidla, které je provozováno na omezeném území v operativním dosahu servisních služeb svého provozovatele, přípojného vozidla kategorie O1 nebo R1, požárního přípojného vozidla nebo přípojného vozidla kategorie R, které je provozováno na omezeném území v operativním dosahu servisních služeb svého provozovatele, nebo
   e) vozidla v jízdní soupravě, je-li náhradním kolem stejného rozměru a provedení a příslušenstvím nutným k jeho výměně vybaveno jiné vozidlo v této jízdní soupravě.

Výstražný trojúhelník

Výstražným trojúhelníkem schváleným podle předpisu EHK č. 27 musí být vybaveno motorové vozidlo, s výjimkou vozidla kategorie L nebo Z, jednonápravového traktoru s přívěsem a vozidla o celkové šířce menší než 1 m.

Hasicí přístroj

1) Hasicím přístrojem se rozumí hasicí přístroj s odpovídající hasicí schopností podle příslušného technického předpisu5) . Hasicí přístroj musí mít provedeno posouzení shody výrobku autorizovanou osobou7) .
2) Hasicím přístrojem musí být vybaveno vozidlo kategorie M2, M3 nebo sanitní vozidlo, a to
   a) vozidlo kategorie M2 nebo M3, které má nejvýše 22 míst k přepravě osob kromě místa řidiče, jedním nebo několika hasicími přístroji s minimální hasicí schopností 21 A nebo 113 B,
   b) jiné vozidlo kategorie M2 nebo M3 jedním nebo několika hasicími přístroji s minimální hasicí schopností 43 A nebo 183 B nebo hasicím přístrojem podle předpisu EHK č. 107 nebo automatickým hasicím systémem v kombinaci s alespoň jedním hasicím přístrojem hasicí schopnosti 21 A nebo 113 B umístěným v blízkosti místa řidiče a
   c) sanitní vozidlo hasicím přístrojem s hasicí schopností 34 B.
3) Hasicí přístroj se ve vozidle upevňuje do úchytu pro umístění ve směru svislém nebo vodorovném tak, aby spolehlivě odolával zrychlení nejméně 6 g ve směru čelního nárazu vozidla, a umisťuje se na dobře viditelném a snadno přístupném místě, přičemž jeden přístroj se instaluje v bezprostřední blízkosti řidiče vozidla.

Měřením emisí se rozumí kontrola technického stavu částí silničního motorového vozidla, motoru a příslušenství ovlivňujícího tvorbu škodlivých emisí ve výfukových plynech, změření hodnot parametrů a vlastností popisujících emisní chování silničního motorového vozidla, jejich seřízení a případné odstranění zjištěných závad.

silniční motorová vozidla se zážehovými motory s neřízenými emisními systémy, včetně systémů s neřízenými katalyzátory:

• kontrola stavu skupin a dílů ovlivňujících emisi výfukových plynů a znečišťování prostředí
• kontrola parametrů základního seřízení motoru zahřátého na provozní teplotu při volnoběhu a při zvýšených otáčkách, včetně měření obsahu oxidu uhelnatého ve výfukovém plynu při současném měření obsahu nespálených uhlovodíků

silniční motorová vozidla se zážehovými motory s řízenými katalytickými systémy:

• kontrola stavu skupin a dílů ovlivňujících emisi výfukových plynů a znečišťování prostředí
• kontrola funkce řídicího systému motoru
• kontrola obsahu oxidu uhelnatého ve výfukovém plynu při volnoběhu a při zvýšených otáčkách a kontrola hodnoty součinitele přebytku vzduchu lambda ve zvýšených otáčkách u motoru zahřátého na provozní teplotu

silniční motorová vozidla se zážehovými motory s řízenými katalytickými systémy a systémem palubní diagnostiky EOBD:

• kontrola stavu skupin a dílů ovlivňujících emisi výfukových plynů a znečišťování prostředí
• kontrola funkce řídicího systému EOBD
• kontrola obsahu oxidu uhelnatého ve výfukovém plynu při volnoběhu a při zvýšených otáčkách a kontrola hodnoty součinitele přebytku vzduchu lambda ve zvýšených otáčkách u motoru zahřátého na provozní teplotu

silniční motorová vozidla se vznětovými motory:

• kontrola stavu skupin a dílů ovlivňujících emisi výfukových plynů a znečišťování prostředí
• kontrola seřízení motoru zahřátého na provozní teplotu, zejména volnoběžných a maximálních otáček; u motorů s řízeným emisním systémem i kontrola funkce řídicího systému motoru
• změření kouřivosti metodou volné akcelerace

Před měřením emisí se kontrolují doklady registrovaného vozidla a osvědčení o měření emisí. Ověřují se identifikační údaje vozidla a motoru, homologační štítky a správnost údajů o měření emisí.

Měření emisí se provádí pomocí metod a použitím přístrojů a zařízení stanovených prováděcím právním předpisem. Přístroje pro měření emisí, stanovené prováděcím právním předpisem, schvaluje ministerstvo na základě zkoušek provedených pověřenou zkušebnou. Přístroje musí být metrologicky navázány. 

Historická vozidla

Technická prohlídka historického vozidla je součástí testace Autoklubu ČR. Bez platné testace nelze STK na historickém vozidle provést. Platná testace je provedena v témže roce, jako prohlídka. STK historického vozidla má platnost 5 let. Testace musí být vyplněna v Průkazu historického vozidla, který bude při kontrole předložen.

STK Raspenava Folda s.r.o.

O STK Raspenava

STK Raspenava je místo, kde se vaše auto dostane do rukou odborníků, kteří vědí, co dělají. Naše stanice technické kontroly je vybavena nejmodernější technikou, abychom zajistili, že vaše vozidlo je v perfektním stavu.

Naším cílem je poskytnout vám nejen kvalitní služby, ale také skvělý zážitek. Věříme, že technická kontrola by neměla být nudná, a proto se snažíme, aby každý návštěvník odcházel s úsměvem na tváři.

Přijďte k nám a přesvědčte se sami, že STK Raspenava je víc než jen stanice technické kontroly – je to místo, kde se vaše auto cítí jako doma!

STK Raspenava - Folda s.r.o.

O nás

Vážení zákazníci,
vítáme Vás na internetových stránkách naší firmy.

Stanice technické kontroly STK – SME – LPG • STK Raspenava Folda s.r.o.,
Stanice technické kontroly pro osobní a nákladní automobily, stavební stroje, motocykly, traktory.

Nabídka služeb STK RASPENAVA:
Společnost STK RASPENAVA (FOLDA s.r.o.) se zabývá výkonem části státního odborného dozoru nad technickým stavem vozidel provozovaných na pozemních komunikacích v ČR. Všechny námi provozované STK jsou pověřeny k výkonu této činnosti orgány státní správy.

Technické prohlídky a kontroly všech druhů vozidel:
Osobní a nákladní automobily, motocykly, přívěsy, návěsy, autobusy, traktory, sportovní, speciální a nadměrná vozidla, vozidla s alternativním pohonem LPG/CNG, vozidel ADR.
STK – SME – LPG

Informace o způsobu a rozsahu technických prohlídek naleznete na: www.stkinfo.cz

Obchodní partner Dekra

JSME SMLUVNÍ PARTNER SPOLEČNOSTI DEKRA

STK Raspenava - FOLDA s.r.o.